Léto Zima

Chaty a chalupy k pronajmutí 1000+ objektů

Časté dotazy


FAQ

  1. Co to je vratná záloha / kauce a platí pro nás ta zvýšená?

Vratná záloha, neboli kauce, je jistina, kterou má pronajímatel objektu právo si při příjezdu od klientů vyžádat. Maximální výše kauce je 3 000,- Kč na dobu pobytu, pokud není stanoveno jinak.

Pokud si pronajímatel kauci vyžádá, je třeba ji složit, proto s kaucí dopředu počítejte.

Kauce je vratná. Na konci pobytu pronajímatel překontroluje stav objektu a jeho vybavení a pokud bude vše v pořádku, bude Vám kauce vrácena v plné výši anebo její zůstatek po odečtení nákladů hrazených na místě individuálně dle daného objektu (např. po odečtení spotřebované elektrické energie nad 50 kWh, dřeva, apod.).

Zvýšenou kauci má právo si pronajímatel vybrat pouze v případě, že se Vaše skupina skládá z více než 4 osob ve věku pouze mezi 18 a 28 lety. Pokud s sebou máte děti nebo osoby starší 28-ti let, tak se na Vás zvýšená kauce nevztahuje.

S pronajímateli na začátku pobytu podepisujete prohlášení a vyúčtování. Toto (podepsané) vyúčtování Vám slouží jako doklad o složení kauce.

 

  1. Jak pronájem chaty, chalupy nebo vily funguje?

Při pronájmu chaty, chalupy nebo vily se jedná o tzv. prostý pronájem, někdy se také používá slovo „holopronájem“. Dle zákona se tak jedná o pronájem bez poskytování jiných než základních služeb (základními službami je např. dodávka elektrické energie, vody, plynu, apod.).

Mezi základní služby nepatří poskytnutí ložního prádla, ručníků a utěrek, proto je v našich VOP uvedeno, že si klienti mají vozit vlastní. Protože ale řada našich pronajímatelů vlastní příslušné živnostenské oprávnění, uvádíme v ubytovacích pokynech, aby se klienti s pronajímateli před začátkem pobytu zkontaktovali a na podrobnostech (včetně ložního prádla) se domluvili. U některých objektů je přímo v textu uvedeno, že je povlečení (ručníky nebo i utěrky) k dispozici, v takovém případě si samozřejmě vlastní vozit nemusíte.

Dále mezi základní služby nepatří vybavení objektu pochutinami, potravinami a přísadami pro vaření. Naopak ale součástí vybavení je kuchyňské vybavení a nástroje pro základní vaření a stolování. Pro základní vaření – základní vybavení hrnci a pánvemi, pokud je v objektu trouba, tak pekáč či zapékací mísa na pečení, dále škrabka, struhadlo, prkénko, vařečka, nože, ad. Pro základní stolování – talíře mělké i hluboké, talířky dezertní, sklenice, hrnečky a příbory pro max. počet osob uvedených v popise objektu, misky na salát, apod.

Objekty jsou obecně vybaveny dle vkusu a finančních možností jednotlivých pronajímatelů. Informace o vybavenosti Vám podá pronajímatel objektu.

Průběh pronájmu je ve zkratce následující (podrobné informace jsou v našich VOP):

Klienti si objednají chatu, chalupu nebo vilu a emailem obdrží platební pokyny a po úhradě celkové částky za ubytování taktéž emailem obdrží ubytovací poukaz (voucher, pozor – samotný voucher je k emailu přiložen jako pdf příloha a má 3 strany). Ve voucheru je uvedena adresa objektu, telefonní kontakt na pronajímatele, GPS souřadnice, mapka, případně základní popis cesty a ubytovací pokyny (doba příjezdu, odjezdu, ad.). Klienti si voucher vytisknou, podepíší a předloží jej při příjezdu pronajímateli. Zaslání voucheru poštou je na vyžádání, nebojte se o něj zažádat.

Pronajímatel při příjezdu klienty seznámí s objektem a jeho vybavením, vybere si vratnou kauci, vyplní s klienty předávací protokol, prohlášení a vyúčtování, ve kterém se vypisuje mj. např. aktuální stav elektroměru, a předá klientům klíče.

Při ukončení pobytu si pronajímatel překontroluje stav objektu a jeho vybavení a provede závěrečné vyúčtování a vrácení kauce – buď v plné výši nebo jejího zůstatku po odečtení nákladů hrazených na místě individuálně dle daného objektu (např. po odečtení spotřebované elektrické energie nad 50 kWh). Klienti vrací pronajímateli klíče a odjíždí.

Naši stálí klienti mohou v poznámce své objednávky zažádat o zákaznickou slevu.

 

  1. Jak za ubytování zaplatíme?

Prvním krokem je vždy vyplnění objednávky přes naše webové stránky. Po zpracování objednávky zasíláme emailem (na vyžádání i poštou) platební pokyny, kde naleznete veškeré potřebné údaje pro provedení platby, tedy částku, číslo účtu, variabilní symbol a datum splatnosti. Prosíme, při platbě vždy uvádějte Váš variabilní symbol (stejný jako číslo objednávky), abychom mohli Vaši platbu správně přiřadit.

Jako naši klienti máte několik možností, jak ubytování uhradit. Kromě standardního převodu z bankovního účtu můžete využít platbu platební kartou, složenkou nebo platbu v hotovosti na naší pobočce v Českých Budějovicích na adrese Lannova 10, 370 01 České Budějovice. Dále v textu najdete informace o fakturaci na zaměstnavatele, využití možnosti úhrady poukázkami nebo přes Benefity.

Platba za ubytování se hradí celá předem. Záloha ve výši 50 % celkové částky je splatná do 5-ti pracovních dnů od zaslání platebních pokynů (výši zálohy je samozřejmě možné po dohodě upravit dle potřeby, je s námi také možné domluvit i individuální lhůtu pro zaslání zálohy nebo tzv. splátkový kalendář, tedy rozdělení celkové částky na více záloh).

Doplatek je splatný 2 měsíce (56 kalendářních dnů) před začátkem pobytu.

Fakturace na zaměstnavatele je řešena zcela individuálně a lhůty pro úhradu zálohy či doplatku jsou stanoveny po vzájemné dohodě. To samé platí i pro platbu pomocí platebních poukázek, jelikož se do naší provozovny zasílají poštou (více informací viz. článek 3.2.).

Protože by pobyty měly být uhrazeny v celkové výši 2 měsíce před začátkem pobytu, tak všechny objednávky učiněné v době kratší než 2 měsíce před datem nástupu jsou splatné celé najednou (např. máte dovolenou od 4. 7. do 11. 7.  a pobyt jste si objednali 30. 5.). I v takovém případě je ale samozřejmě možné se s námi domluvit individuálně – neváhejte nás kontaktovat.

Pokud máte možnost čerpat příspěvek od svého zaměstnavatele, rádi pro Vás a Vašeho zaměstnavatele vystavíme potřebnou fakturu. Ve Vaší objednávce, prosíme, zaškrtněte políčko „příspěvek zaměstnavatele“ a my Vám zašleme tzv. informační email. Pokud se o možnosti čerpání příspěvku dozvíte až po odeslání objednávky, nebo až ve chvíli, kdy máte uhrazenu zálohu či celý pobyt, neváhejte nás kontaktovat. I takto zpětně lze příspěvek uplatnit (nejpozději však před termínem nástupu na pobyt).

Příspěvek zaměstnavatele lze řešit několika způsoby:

  • Vystavením faktury přímo na zaměstnavatele – k vystavení takové faktury potřebujeme:
  • přesnou fakturační adresu zaměstnavatele
  • IČ, DIČ (pokud jej má zaměstnavatel přiděleno)
  • částku fakturovanou zaměstnavateli
  • doručovací adresu pro fakturu (kam a jak chcete fakturu zaslat)
  • jméno a datum narození zaměstnance (žadatele o příspěvek)

 

Pokud Váš zaměstnavatel trvá na specifickém znění textu na faktuře, je potřeba nám toto také sdělit – vždy se snažíme našim klientům vyjít co nejvíc vstříc.

Vaše podniková účetní Vám jistě ráda sdělí, jaké údaje Váš zaměstnavatel na faktuře požaduje (každý zaměstnavatel má své individuální požadavky).

 

  • Pomocí platebních poukázek (šeků):
  • akceptujeme šeky společnosti LE CHEQUE DÉJEUNER r. o. – ŠEK DOVOLENÁ, UNIŠEK+ a Dárkové kupony Cadhoc
  • akceptujeme šeky společnosti EDENRED – Ticket Multi, Ticket Holiday a Ticket Compliments dárkový
  • akceptujeme šeky společnosti SODEXO – Dárkový Pass, Bonus Pass, Holiday Pass, Flexi Pass, Fokus Pass, Cafeteria/ePass
  • poukázkami lze uhradit pobyt celý, nebo jen jeho část
  • hodnota uplatněných poukázek (šeků) je omezena na 5 000,- Kč za pobyt
  • poukázky (šeky), prosíme, zasílejte jako cenné psaní (více informací na České poště) na naši korespondenční adresu Agency InterBohemia s. r. o., Lannova třída 10, 370 01 České Budějovice – na obálku, prosíme, nepište jako adresáta jméno konkrétního zaměstnance – doručení zásilky se pak zbytečně prodlužuje, do obálky vložte jednoduchý průvodní dopis s Vaším jménem, kódem objektu a číslem Vaší objednávky

 

  • Úhradou prostřednictvím systému:
  • Benefity a. s. (www.benefity.cz, tel. 840 236 236)
  • Benefit Management s. r. o. (www.benefit-plus.eu, tel. 225 377 777)
  • do těchto aplikací se můžete přihlásit pomocí Vaší benefitové karty, v systému pak zadáte objednávku / požadavek / autorizaci na částku, na kterou máte od svého zaměstnavatele nárok
  • benefity nám pak Vaši objednávku zašlou a následně proplatí
  • i v tomto případě platí, že prvním krokem je vždy vyplnění objednávky přes naše webové stránky!

 

  1. Mohu za pobyt zaplatit poukázkami nebo přes Benefity?

Ano, pobyt nebo jeho část můžete uhradit i pomocí poukázek (hodnota uplatněných poukázek je omezena na 5 000,- Kč za pobyt) nebo tzv. přes Benefity.

Pokud tuto možnost chcete využít, tak ve Vaší objednávce, prosíme, zaškrtněte políčko „příspěvek zaměstnavatele“ a my Vám zašleme tzv. informační email. Pokud si na možnost uplatnění poukázek nebo Benefitů vzpomenete až po odeslání objednávky, nebo až ve chvíli, kdy máte uhrazenu zálohu či celý pobyt, neváhejte nás kontaktovat. I takto zpětně lze poukázky nebo Benefity uplatnit (nejpozději však před termínem nástupu na pobyt).

Poukázky (šeky), prosíme, zasílejte jako cenné psaní (více informací na České poště) na naši korespondenční adresu Agency InterBohemia s. r. o., Lannova třída 10, 370 01 České Budějovice. Na obálku, prosíme, nepište jako adresáta jméno konkrétního zaměstnance – doručení zásilky se pak zbytečně prodlužuje. Do obálky vložte jednoduchý průvodní dopis s Vaším jménem, kódem objektu a číslem Vaší objednávky.

Akceptujeme tyto typy poukázek (šeků):

  • společnost LE CHEQUE DÉJEUNER r. o. – ŠEK DOVOLENÁ, UNIŠEK+ a Dárkové kupony Cadhoc
  • společnost EDENRED – Ticket Multi, Ticket Holiday a Ticket Compliments dárkový
  • společnost SODEXO – Dárkový Pass, Bonus Pass, Holiday Pass, Flexi Pass, Fokus Pass, Cafeteria/ePass

 

Spolupracujeme s těmito Benefity:

  • Benefity a. s. (www.benefity.cz, tel. 840 236 236)
  • Benefit Management s. r. o. (www.benefit-plus.eu, tel. 225 377 777)
  • do těchto aplikací se můžete přihlásit pomocí Vaší benefitové karty, v systému pak zadáte objednávku / požadavek / autorizaci na částku, na kterou máte od svého zaměstnavatele nárok
  • benefity nám pak Vaši objednávku zašlou a následně proplatí
  • i v tomto případě platí, že prvním krokem je vždy vyplnění objednávky přes naše webové stránky!

 

  1. Kdy a jak dostanu voucher, neboli poukaz k pobytu?

Voucher, neboli poukaz k pobytu, obdržíte po úhradě celkové částky za pobyt.

Voucher zasíláme emailem na emailovou adresu zadanou ve Vaší objednávce. Prosíme, kontrolujte také Vaši složku se spamem, nevyžádanou či hromadnou poštou.

Pokud si přejete voucher zaslat poštou, je to možné na vyžádání, tak nás o Vašem požadavku informujte např. jeho uvedením do poznámky v objednávce.

Pozor, voucher jako takový je k průvodnímu emailu připojen jako pdf příloha a má 3 strany. Ve voucheru je uvedena adresa objektu, telefonní kontakt na pronajímatele, GPS souřadnice, mapka, případně základní popis cesty a ubytovací pokyny (doba příjezdu, odjezdu, ad.).

Voucher si, prosíme, vytiskněte, podepište jej a při příjezdu jej předložte pronajímateli.

 

  1. Co mám dělat, pokud příspěvek zaměstnavatele mohu čerpat nejdříve v lednu nového roku, ale pobyt si chci objednat už dřív?

Pokud máte možnost čerpat příspěvek zaměstnavatele, ale budete na něj mít nárok až v novém roce (tedy nejdříve v lednu nového roku), je samozřejmě možné pobyt objednat i dříve. Některé naše objekty mívají letní termíny opravdu velice rychle rozebrány a včasná rezervace je vhodná. Jak tedy postupovat?

Prvním krokem je vždy vyplnění objednávky přes naše webové stránky. Ve Vaší objednávce, prosíme, zaškrtněte políčko „příspěvek zaměstnavatele“ a do poznámky napište, že jej budete moci čerpat až v lednu (případně ještě déle).

Pokud příspěvek Vašeho zaměstnavatele nepokryje celou platbu za pobyt, pak po domluvě s fakturačním oddělením (dle výše Vašeho příspěvku) uhradíte standardně zálohu a příspěvek bude sloužit jako druhá záloha nebo bude použit na úhradu doplatku.

Pokud příspěvek Vašeho zaměstnavatele pokryje celou platbu za pobyt, pak je situace odlišná. Protože k provedení závazné rezervace je vždy třeba uhradit zálohu, bude nutné zaslat alespoň nějakou částku. Obecně v takových případech navrhujeme zaslat zálohu 2 000,- Kč na pobyt. K Vaší konkrétní objednávce Vám naše fakturační oddělení samozřejmě poskytne potřebné informace a vždy se tedy, prosíme, řiďte pokyny, které od nás k Vaší objednávce obdržíte. Zálohu, kterou nám zašlete, Vám po úhradě příspěvku zaměstnavatele tzv. vydobropisujeme, tedy vrátíme.

 

  1. Dočetli jsme se, že závěrečný úklid objektu si provedou hosté sami. Co to znamená?

To, že závěrečný úklid objektu si provedou hosté sami, znamená, že klienti provedou na konci pobytu základní úklid, tzn.: umyjí po sobě použité nádobí, vynesou odpadky, ustelou postele, vyprázdní lednici (aby v ní nic nezbylo, protože následující klienti mají vlastní potraviny), umyjí po sobě toaletu, zametou podlahu (např. v chodbě), apod. Pronajímatelé poté do objektu přicházejí, objekt přebírají od klientů zpět a sami jej připraví na pobyt dalších klientů.

Ve většině objektů (pokud není v popise objektu uvedeno jinak) se neplatí žádný speciální poplatek za úklid a platí tak pokyn, že závěrečný úklid objektu si provedou hosté sami.

V případě, že nechcete objekt vůbec uklízet, je možné se s většinou pronajímatelů dopředu domluvit – oni pak úklid (většinou za poplatek) provedou sami.

Objekty jsou obecně vybaveny dle možností jednotlivých pronajímatelů. To se týká i vybavenosti čistícími prostředky a pomůckami (Jar, čistič WC, vysavač, apod.). Informace o vybavenosti těmito prostředky Vám podá pronajímatel objektu.

 

  1. Jak je to na chatě, chalupě či vile s ručníky, utěrkami a povlečením?

Při pronájmu chaty, chalupy nebo vily se jedná o tzv. prostý pronájem, někdy se také používá slovo „holopronájem“. Dle zákona se tak jedná o pronájem bez poskytování jiných než základních služeb (základními službami je např. dodávka elektrické energie, vody, plynu, apod.).

Mezi základní služby nepatří poskytnutí ložního prádla, ručníků a utěrek, proto je v našich VOP uvedeno, že si klienti mají vozit vlastní. Protože ale řada našich pronajímatelů vlastní příslušné živnostenské oprávnění, uvádíme v ubytovacích pokynech, aby se klienti s pronajímateli před začátkem pobytu zkontaktovali a na podrobnostech (včetně ložního prádla) se domluvili. U některých objektů je přímo v textu uvedeno, že je povlečení (ručníky nebo i utěrky) k dispozici, v takovém případě si samozřejmě vlastní vozit nemusíte.

 

  1. Je kuchyně vybavena? Pokud ano, tak jak?

Při pronájmu chaty, chalupy nebo vily se jedná o tzv. prostý pronájem, někdy se také používá slovo „holopronájem“. Dle zákona se tak jedná o pronájem bez poskytování jiných než základních služeb (základními službami je např. dodávka elektrické energie, vody, plynu, apod.).

Mezi základní služby nepatří vybavení objektu pochutinami, potravinami a přísadami pro vaření. Naopak ale součástí vybavení je kuchyňské vybavení a nástroje pro základní vaření a stolování. Pro základní vaření – základní vybavení hrnci a pánvemi, pokud je v objektu trouba, tak pekáč či zapékací mísa na pečení, dále škrabka, struhadlo, prkénko, vařečka, nože, ad. Pro základní stolování – talíře mělké i hluboké, talířky dezertní, sklenice, hrnečky a příbory pro max. počet osob uvedených v popise objektu, misky na salát, apod.

Objekty jsou obecně vybaveny dle vkusu a finančních možností jednotlivých pronajímatelů. Informace o vybavenosti Vám podá pronajímatel objektu.

 

  1. Najdu v objektu nějaké čistící prostředky a vybavení na úklid?

Při pronájmu chaty, chalupy nebo vily se jedná o tzv. prostý pronájem, někdy se také používá slovo „holopronájem“. Dle zákona se tak jedná o pronájem bez poskytování jiných než základních služeb (základními službami je např. dodávka elektrické energie, vody, plynu, apod.).

Mezi základní služby obecně nepatří vybavení objektu čistícími prostředky nebo pomůckami. Jelikož je ale pronajímatelé sami potřebují pro úklid objektu, většinou tak bývají k dispozici.

I zde platí, že objekty jsou obecně vybaveny dle možností jednotlivých pronajímatelů. A to se týká i vybavenosti čistícími prostředky a pomůckami (Jar, čistič WC, vysavač, apod.). Informace o vybavenosti Vám podá pronajímatel objektu.

 

  1. Mohu si objednat chatu, chalupu či vilu na zkrácený termín?

Ano, realizujeme i zkrácené pobyty. Jelikož se ale jako agentura specializujeme na pobyty celotýdenní či delší, mají zkrácené pobyty jistá specifika.

Prvotní poptávku nejjednodušeji zadáte přes webový formulář „Máte zájem o zkrácený pobyt?“, který naleznete v prezentaci u každého jednotlivého objektu. Případně můžete využít i „ONLINE POPTÁVKU“, kterou naleznete v záhlaví každé naší stránky (v online poptávce, prosíme, zadávejte kód vybraného objektu, protože se jedná o obecný formulář, který není navázán na konkrétní objekt). V těchto formulářích vyplňujete veškeré informace, které pro zpracování požadavku na zkrácený pobyt od našich klientů potřebujeme.

Na základě zadaného dotazu Váš požadavek zpracujeme a :

  • s pronajímatelem daného objektu ověříme, zda Vás v daném termínu může ubytovat (nájezd/odjezd v jiný den než je sobota, u některých objektů neděle, je vždy na dotaz) – naši pronajímatelé jsou standardně zaměstnáni a tak Vás mohou ubytovat např. až po skončení jejich pracovní doby, apod.
  • od pronajímatele zjistíme cenu, kterou za zkrácený pobyt požaduje – ne vždy je možné počítat s poměrnou cenou za ubytování, protože naše týdenní ceny jsou zvýhodněné a platí pouze při obsazení celého týdne, rozpočítávat je tak na jednotlivé dny není obecně možné
  • ověříme, jaké doplatky budou platit pro Váš zkrácený pobyt (dle našich VOP a popisu objektu)
  • zašleme Vám nabídku s pokyny jak postupovat, pokud chcete pobyt za daných podmínek objednat a také s prosbou o vyjádření i v případě, že o pobyt zájem nemáte – Váš požadavek pak můžeme uzavřít a u pronajímatele poptávku odvolat

 

Rezervaci je možné provést pouze na základě řádně vyplněné a odeslané objednávky a tak bohužel na termín ubytování nevzniká nárok pouhou poptávkou.

 

V hlavní letní sezoně (červenec, srpen) a v hlavní zimní sezoně (Vánoce, Silvestr, únor, březen) ovšem drtivá většina našich pronajímatelů akceptuje ubytování opravdu jen na celý týden (od soboty do soboty, případně od neděle do neděle), a to je třeba akceptovat. I když samozřejmě příjezd o jeden den déle či odjezd o jeden den dříve se většinou dá domluvit i v hlavních sezonách. Pokud takový požadavek máte, uveďte jej do poznámky v objednávce nebo nás kontaktuje předem a my se pro Vás pokusíme výjimku zařídit.

U některých objektů bohužel není možné zkrácený pobyt zajistit za žádných okolností.

 

  1. Kdy je nástup a do kdy musíme objekt v den odjezdu opustit?

Na objekt se nastupuje v nástupní den mezi 15 a 16 hodinou, pokud není v pokynech k ubytování uvedeno jinak.

Odjezd je do 10 hodin v odjezdní den (odjezd je standardně mezi 8 a 10 hodinou), pokud není v pokynech k ubytování uvedeno jinak.

V případě, že potřebujete domluvit speciální příjezd / odjezd, obraťte se na nás, případně, pokud již máte voucher, můžete kontaktovat přímo pronajímatele objektu a domluvit se s nimi.

  1. V popise je uvedeno, že je povolen jen jeden pes. My ale máme dva – můžeme si je také vzít?

Obecně je (i dle našich VOP) na objektu povolen jeden pejsek, resp. jedno domácí zvíře. Více pejsků je na dotaz, pokud není uvedeno v popise objektu jinak. Vzhledem k tomu, že většina našich klientů má více domácích zvířátek, nejčastěji více pejsků, tak je samozřejmě možné na většině našich objektů se dvěma mazlíčky pobývat.

Nejjednodušší je se vždy zeptat – buď přímo v rezervačním formuláři daného objektu zanechte poznámku, že máte dva pejsky (prosíme, uvádějte vždy rasu) a my Vás budeme následně informovat, zda je možné Vaší objednávce vyhovět, nebo nás kontaktujte předem – telefonicky, přes chat, emailem, pomocí online poptávky (pokud máte vybrán konkrétní objekt, prosíme, uveďte kód objektu) nebo jinak.

Dle našich VOP se za každého pejska hradí poplatek 450,- Kč / pes / týden (pokud není v popise objektu uvedeno jinak). Tento poplatek vybírají pronajímatelé na místě. Je samozřejmě na jejich uvážení, zda Vám např. v případě delšího pobytu či při větším počtu pejsků nabídnou nějakou slevu.

 

  1. V popise je uvedeno, že je povolen jeden pes. My ale máme jiné zvíře. Jak postupovat?

Nejlepší je vždy vznést dotaz, protože většina našich pronajímatelů je dnes již dostatečně flexibilní, aby na svém objektu uvítali i jiné zvířátko, než je pejsek. Dotaz můžete vznést přímo v rezervačním formuláři daného objektu vypsáním poznámky, že máte jiné zvířátko (prosíme, uveďte druh) a my Vás budeme následně informovat, zda je možné Vaší objednávce vyhovět, nebo nás kontaktujte předem – telefonicky, přes chat, emailem, pomocí online poptávky (pokud máte vybrán konkrétní objekt, prosíme, uveďte kód objektu) nebo jinak.

Bohužel se někdy stane, že z důvodu alergie rodinných příslušníků pronajímatelé nemohou na objektu uvítat kočičí mazlíčky. V takovém případě Vám rádi pomůžeme najít vhodné ubytování. Věříme, že společné řešení lze najít vždy.

Dle našich VOP se za pobyt pejsků hradí poplatek (450,- Kč / pes / týden). U ostatních domácích mazlíčků je úhrada poplatku vždy individuální dle konkrétního majitele daného objektu – někteří jej vybírají v plné výši, někteří jej sníží a jiní nevybírají vůbec. Pokud je pro Vás tato informace rozhodující, samozřejmě ji pro Vás na vyžádání rádi zjistíme.

 

  1. Objekt je vhodný pro (např.) 8 osob. Je možné vzít nějaké děti navíc? Miminka přece nemají ani nárok na lůžko…

V našich popisech je uveden vždy maximální povolený počet osob, a to včetně miminek. Pronajímatelé stanovují maximální počet osob vždy na základě vlastních zkušeností s dostatkem vody (kapacita bojleru), místem v objektu, s kapacitou produkovaného odpadu, apod.

Někdy je samozřejmě možné na základě individuálního dotazu povolit třeba jedno miminko/dítě navíc, ale konečné slovo je vždy na pronajímatelích daného objektu. Pronajímatelé sami stanovují, zda budou schopni při pobytu více osob zajistit lůžko navíc, nebo zda si klienti musí spaní zajistit sami (spacák, nafukovací přistýlka, více dětí na jedné posteli, dětská postýlka, apod.). To, zda budou pronajímatelé chtít za dítě navíc „něco“ doplatit, je na nich. V všech případech je třeba jejich rozhodnutí respektovat.

Obecně lze říci, že více dětí nebo osob navíc není většinou na objektech povoleno. Doporučujeme proto vždy vybírat objekt podle skutečného počtu osob a uvedené kapacity objektů.

V každém případě jsme Vám k dispozici a pokud potřebujete s čímkoliv pomoci, neváhejte se na nás obrátit.

 

  1. Zaplatili jsme zálohu / doplatek, ale zatím nám nepřišlo žádné potvrzení / voucher. Co máme dělat?

Nejčastější příčinou je fakt, že emailová zpráva (veškerá potvrzení zasíláme emailem) byla přesunuta do složky spam (nevyžádaná pošta) nebo hromadná pošta. Pokud zprávu nenajdete ani v těchto složkách, prosíme, kontaktujte nás. Rádi Vám potvrzení / voucher přepošleme. Na vyžádání vše zasíláme také poštou.

Někdy, když naši klienti uvedou jako kontaktní emailovou adresu pracovní email, dochází provozovatelem (nebo samotnou firmou) rovnou k mazání „podezřelých“ zpráv (např. těch, které mají přílohu pdf, apod.). Pak žádáme naše klienty, aby uvedli jiný, nepracovní email, kam můžeme potvrzení přeposlat.

Někdy se také stává, že k nám zaslaná platba dorazí bez variabilního symbolu, bez uvedení jména odesílatele, v neodpovídající výši, apod. V takovém případě nelze platbu rozklíčovat a správně přiřadit. Proto samozřejmě nemůžeme ani zaslat potvrzení o přijaté záloze nebo doplatku. Naše fakturační oddělení se snaží platbu rozpoznat a jejího odesílatele oslovit. Pokud to ale není možné, platbu odesíláme po určité době zpět. Do té doby má odesílatel čas se ozvat a platbu identifikovat. Platba je pak přiřazena k objednávce a všechna potvrzení jsou odeslána. Prosíme, i z tohoto důvodu vždy pečlivě u každé platby uvádějte variabilní symbol.

Rádi bychom Vás také upozornili, že samotné zpracování platby nějakou dobu trvá. Proto prosíme, dodržujte data splatnosti. Pokud datum splatnosti potřebujete prodloužit, kontaktujte nás. Pokud jste platbu odeslali a do max. 3 pracovních dnů Vám od nás žádná zpráva nepřišla, doporučujeme kontaktovat naše fakturační oddělení.

 

  1. Co je to místní poplatek z ubytovacích kapacit?

Místní poplatek z ubytovacích kapacit je tzv. turistický poplatek, který vybírá daná obec za každého turistu. Poplatek stanovuje sama obec na základě místní vyhlášky. Některé obce poplatek nevybírají, některé jej vybírají pouze za dospělé turisty, některé i za seniory a děti. Vždy záleží na konkrétní obci.

Obecně se dá říci, že se poplatek pohybuje mezi 10,- / 20,- Kč za dospělou osobu (18 – 65/70 let) a den. Děti (do 15-ti nebo 18-ti let) a senioři platívají zpravidla polovinu dané taxy nebo jsou od platby zcela osvobozeni.

Protože se vyhláška obce může měnit každý rok, stejně tak jako se mohou měnit pravidla ve vybírání poplatků, neuvádíme v našich propozicích konkrétní částky, jen upozorňujeme naše klienty na to, že součástí platby za ubytování tato turistická taxa není.

Poplatek, pokud je obcí vyžadován, vždy vybírají pronajímatelé objektu na místě dle skutečného počtu osob a počtu dnů.

Pokud chcete znát výši tohoto poplatku, kontaktuje nás a my ji pro Vás rádi zjistíme. Pokud již máte k dispozici voucher a tedy kontakt na pronajímatele, můžete se samozřejmě s tímto dotazem obrátit i na něj.

 

  1. Ve Vašich VOP se píše, že v ceně nejsou zahrnuty energie. U objektu se ale píše, že v ceně spotřebovaná elektrická energie je. Co tedy platí?

Naše všeobecné obchodní podmínky (VOP) jsou všeobecné a ohledně energií tak vždy platí to, co je uvedeno v popise objektu. Pokud popisu dobře nerozumíte nebo potřebujete cokoliv vysvětlit, neváhejte se na nás obrátit. Rádi Vám Vaše dotazy zodpovíme.

 

  1. Potřebujeme změnit datum pobytu nebo vybraný objekt. Co máme dělat?

Pokud zatím nemáte uhrazenu zálohu / platbu za objekt, pak si jednoduše vyplňte novou objednávku na Vámi požadovaný nový termín nebo objekt a do poznámky nové objednávky napište, že tu svou původní rušíte. Případně nás samozřejmě můžete kontaktovat písemně (emailem nebo faxem) – v požadavku uveďte, kterou objednávku rušíte a o který nový termín / objekt (v kterém termínu) máte zájem. My Váš požadavek v nejbližší pracovní den zpracujeme, pokud bude vše v pořádku, tak potvrdíme a zašleme Vám nové podklady.

Pokud již máte uhrazenu zálohu nebo celou platbu za pobyt, pak je postup trochu odlišný. Změnu samozřejmě lze provést, ale platí zde pravidlo, že změny je možné provádět maximálně 2 měsíce (56 kalendářních dnů) před začátkem pobytu. Za každou změnu objektu či termínu se hradí administrativní poplatek ve výši 500,- Kč.

V případě, že tedy již máte zálohu nebo doplatek uhrazen a chcete provést změnu objektu či termínu, prosíme, kontaktujte nás – písemně (emailem nebo faxem) a ve svém požadavku uveďte, který nový termín / objekt (v kterém termínu) si přejete rezervovat. My Váš požadavek zpracujeme a pokud bude vše v pořádku, tak Vaši rezervaci změníme, k nové ceně započteme poplatek za změnu a uhrazené finanční prostředky převedeme na Vaši novou rezervaci. Pokud je nová cena (po započtení poplatku za změnu) menší, než cena původní, vyžádáme si od Vás číslo účtu, kam máme přeplatek vrátit. Také Vám zašleme nový voucher a potvrzení o úhradě doplatku. Pokud je ale nová cena (po započtení poplatku za změnu) vyšší, než cena původní, zašleme Vám platební pokyn k úhradě zbývající částky a po jejím uhrazení Vám zašleme nový voucher a potvrzení o úhradě doplatku.